Informatii utile

Sfaturi pentru soferi

Dupa pornirea autovehicolului, turarea motorului imediat dupa pornire poate forta turbosuflanta sa functioneze la viteza maxima inainte ca lagarele sa poata fi lubrifiate adecvat. Functionarea unei turbosuflante cu lubrifiere insuficienta poate provoca uzura lagarelor. Repetarea acestei greseli poate conduce la defectarea prematura a turbosuflantei.

Pot aparea probleme ale motorului sau turbosuflantei atunci cand motorul aflat la turatie maxima este oprit brusc.Este atfel obligatoriu ca oprirea motorului sa se faca numai dupa scaderea turatiei la relanti. Pentru evitarea problemelor se recomanda functionarea intr-o stare de repaos medie sau cu o „sarcina usoara”, care in acelasi timp sa mentina intreaga presiunea uleiului si fluxul de aer din sistemul de racire. Urmand aceste sfaturi se poate preveni rotatia prelungita a turbosuflantei fara lubrifiere si formarea depunerilor de calamina in spatele rotorului turbina, fapt ce conduce la uzura prematura a segmentilor de etansare.

Sistemul de ungere al unei turbosuflante auto trebuie amorsat de fiecare data dupa ce a fost efectuat un schimb de ulei sau orice serviciu care implica o scurgere a uleiului. Motorul trebuie pornit de cateva ori inainte de intra in sarcina. Apoi trebuie pornit si lasat la relanti pentru o perioada de 2-3 minunte inainte de accelerare, pentru ca intreaga circulatie a uleiului si presiunea acestuia sa se regleze.

Presiunea normala a uleiului motorului si curgerea acestuia sunt afectate atunci cand temperaturile exterioare sunt  scazute sau in cazul in care vehiculul nu a fost utilizat pentru o perioada mai lunga de timp,. In aceste conditii motorul trebuie pornit si lasat in starea de repaos pentru cateva minute, pentru a permite intregului sistem sa ajunga la temperatura de lucru iar uleiul la vascozitatea normala, inainte de a intra in sarcina. Totodata trebuiesc evitate perioadele lungi de repaos ale motorului.

Identificare defectiune

Semnale care pot indica defectiuni ale unei turbosuflante

Printre principalele semnale care pot indica defectiuni ale turbosuflantei se numara:

  1. Motorul pierde putere.

Sistem de filtrare aer defect – filtru infundat;

Obstructii in sistemul de aspiratie sau pierderi de aer;

Rezistenta pe sistemul de evacuare, pierderi pe turbina;

Sistemul de alimentare defect sau reglat incorect (injectoare, duze si pompa de injectie dereclata);

Scaun supape, segmenti, camasi de cilindri uzate;

Rotor compresor murdar sau intercooler infundat;

Supapa de franare nu se inchide;

Ansamblul supapei de franare de pe galeria de evacuare defect;

Lagarele turbosuflantei defecte;

Obiecte straine au distrus rotorul compresorului sau turbinei;

Pierderi la galeria de aspiratie;

Carcasa turbina supraincalzita (distrusa);

Presiune scazuta de ulei in sistem.

  1. Motorul elimina fum negru.

Sistem de filtrare aer defect – filtru infundat;

Obstructii in sistemul de aspiratie sau pierderi de aer;

Rezistenta pe sistemul de evacuare, pierderi pe turbina;

Sistemul de alimentare defect sau reglat incorect (injectoare, duze si pompa de injectie dereglata);

Scaun supape, segmenti, camasi de cilindri uzate;

Rotor compresor murdar sau intercooler infundat;

Supapa de franare nu se inchide;

Lagarele turbosuflantei defecte;

Obiecte straine au distrus rotorul compresorului sau turbinei;

Pierderi la galeria de aspiratie;

Carcasa turbina supraincalzita (distrusa);

Presiune scazuta de ulei in sistem.

  1. Motorul elimina fum albastru.

Sistem de filtrare aer defect – filtru infundat;

Rezistenta pe sistemul de evacuare, pierderi pe turbina;

Sistemul de scurgere al uleiului din lagar este infundat sau cu pierderi;

Epuratorul infundat sau defect;

Lagarul central al turbinei infundat sau coxat;

Scaun supape, segmenti, camasi de cilindri uzate;

Rotor compresor murdar sau intercooler infundat;

Segmenti de etansare a turbosuflantei uzati;

Lagarele turbosuflantei defecte.

  1. Consum mare de ulei. Aici vorbim de doua situatii.

Cand avem consum pe partea de compressor avem drept cauze probabile:

Sistem de filtrare aer defect – filtru infundat;

Rezistenta pe sistemul de evacuare, pierderi pe turbina;

Sistemul de scurgere al uleiului din lagar este infundat sau cu pierderi;

Epuratorul infundat sau defect;

Lagarul central al turbinei infundat sau coxat;

Scaun supape, segmenti, camasi de cilindri uzate;

Rotor compresor murdar sau intercooler infundat;

Segmenti de etansare a turbosuflantei uzati;

Lagarele turbosuflantei defecte.

 

Si cand avem pierdere de ulei pe partea de turbina:

Sistemul de scurgere al uleiului din lagar este infundat sau cu pierderi;

Filtrul epuratorul infundat sau defect;

Lagarul central al turbinei infundat sau coxat;

Scaun supape, segmenti, camasi de cilindri uzate;

Segmenti de etansare a turbosuflantei uzati;

Lagarele turbosuflantei defecte

  1. Functionare zgomotoasa.

Dupa cum se observa, oricare dintre aceste semne poate fi rezultatul unei probleme interne de motor, care poate fi insa independenta de buna functionare a turbosuflantei. O modalitate foarte eficienta de identificare a defectiunilor oricarei turbosuflante o constituie analiza parametrilor de functionare a motorului, parametri a caror modificare poate dezvalui o mare parte din dinsfunctionalitatile oricarei turbine auto. Majoritatea problemelor care pot surveni in functionarea unei turbosuflante au ca principala cauza o exploatare si intretinere necorespunzatoare a motorului.

Este recomandat sa apelati la opinia unui specialist inainte de a stabil concluzii referitoare la functionarea turbosuflantei

Servicii

Reconditionam turbosuflante (Garret, Holset, KKK, Mitsubishi, IHI,Toyota, Schwitzer) pentru orice tip de motor sau capacitate cilindrica. Avem un service utilat cu tehnologie moderna si personal calificat. Turbinele reconditionate de noi ies de pe utilajele de echilibrat dinamic la parametrii de fabrica si au un an garantie, fara limita de km (o garantie identica cu piesa noua, OEM). Reconditionarea dureaza intre 24-48 de ore in functie de model si modul de abordare al reparatiei.

Reparatia consta in inlocuirea miezului mecanic al turbine cu unul nou, folosind din turbina veche doar carcasa exterioara sablata si decapata. Acest lucru se poate realiza doar respectand urmatoarele etape:

– curatare initiala a turbinei

– demontare, curatare componente si diagnosticare

– inlocuirea pieselor iesite din parametri cu piese noi, echilibrate dinamic pe stand specializat, la turatii de peste 160.000 RPM

– testarea finala a turbinei inclusiv testare actuator.

Primim turbine in vederea reconditionarii de pe tot cuprinsul tarii prin firma de curierat rapid Fancourier. Transportul coletului cu turbina reconditionata va pleca inapoi spre d-voastra in aceeasi zi in care a fost realizata reparatia. In acelasi colet veti primi si graficele digitale de evidenta a echilibrarii dinamice si a verificarii actuatorului, factura si garantia lucrarii, sfaturi de intretinere, precum si o lista de reguli de care trebuie sa tineti cont la montare.

Sfaturi de care trebuie sa tinem cont cand montam o turbine noua sau reconditionata

Reguli tehnice, generale:

Sa se verifice functionarea corecta a sistemului de lubrifiere a motorului, acesta incluzand pompa de ulei, racordurile si conductele care asigura circulatia uleiului catre si din turbosuflanta. Presiunea de lucru din sistem trebuie sa fie de minim 4 bari.

Sa se asigure ca circuitele de ulei de intrare si conductele de scurgere sunt curate si fixate corespunzator:

– conductele de alimentare si de scurgere a uleiului trebuie sa fie pozitionate in asa fel incat sa minimizeze transferul de caldura de la galeria de evacuare si de la alte surse de temperaturi ridicate.

– inlocuirea conductelor de intrare este recomandata deoarece acestea sunt adesea astupate cu carbon si particule dure de ulei.

– in cazul furtunelor plastice trebuie verificat daca acestea nu s-au intarit sau deteriorat si ca invelisul interior nu s-a subtiat.

– in cazul tuburilor de metal, acestea nu trebuie sa fie restrictionate, strangulate sau stricate.

– unele conducte de alimentare cu ulei au garnituri reutilizabile care permit doar repozitionarea furtunului. Trebuie verificata corectitudinea instalarii garniturii, astfel incat sa nu existe fragmente de furtun blocante in ansamblu.

Garniturile de etansare pot cauza probleme atunci cand sunt utilizate necorespunzator in sistemul de admisie sau evacuare al uleiului pentru turbosuflanta. Problemele se identifica in momentul in care garnitura utilizata este extrudata in conductele pentru ulei, conexiunile fiind strangulate. Este interzisa utilizarea siliconului pentru etansarea conexiunilor de intrare si iesire ulei. Cand aceste tipuri de materiale intra in admisia pentru ulei curgerea uleiului catre unul sau mai multe lagare va fi blocata sau intrerupta. Fluxul uleiului si presiunea pot de asemenea forta materialul in lagare, care poate duce la o anumita uzura. In cazul carcasei centrale depunerile se pot extinde suficient pentru a impiedica iesirea uleiului. Aerul provenit din circuitele deschise trebuie filtrat. Conducta de scurgere a uleiului este lasata deconectata de la turbosuflanta in timp ce motorul este stimulat pana ce uleiul se scurge din carcasa centrala. O scurgere de ulei constanta indica lipsa golurilor de aer in afara sistemului de lubrifiere.

Specialistul trebuie sa se asigure ca lubrifiantul este curat si la nivel optim de operare. Atunci cand este posibil, filtrul de ulei trebuie umplut cu ulei curat pentru a minimaliza timpul de amorsare.

 
Seo wordpress plugin by www.seowizard.org.